MarcoPolo og MyPlanet skærper profilen

Eksklusive rejser tilpasset den enkelte rejsende og prisgunstige rejser til Australien, New Zealand, Sydafrika, Canada og USA. Det er fremtiden for de to danske rejsebureauer MarcoPolo og MyPlanet, som netop har fremlagt sine planer for bureauernes fremtid.

En langt mere tydelig profil og en unik position på markedet. Det er løsningen for rejsebureauet MarcoPolo, der nu retter fokus mod den mest købestærke del af den danske befolkning, der efterspørger rejsearrangementer, der er tilrettelagt efter deres ønsker ned i mindste detalje.

Også bureauet MyPlanet tilpasses, så bureauets styrker i fremtiden vil komme tydeligere frem. Det betyder, at de i forvejen stærke rejsetilbud på rejser til bureauets destinationer, Australien, New Zealand, Sydafrika, Canada og USA bliver endnu bedre og konkurrencedygtige. Både MarcoPolo og MyPlanet er en del af MyPlanet International, som ejes af verdens største rejsekoncern, TUI Travel PLC.

Udviklingen skal vendes

Ændringerne kommer efter et par år med utilfredsstillende resultater på bundlinjen. Brand Director for MyPlanet og MarcoPolo, Dorte Kuula, siger: – Vi satser ganske enkelt på det, vi er bedst til, og vi er overbeviste om, at vi allerede i indeværende regnskabsår vil se en markant forbedring af vores bundlinje.

Omlægningen betyder, at MyPlanet International har måttet sige farvel til 17 medarbejdere.
– Det er ingen chefs ønske at afskedige dygtige og loyale medarbejdere. Det er trist for alle, men i vores tilfælde var det desværre nødvendigt.

16 af de 17 medarbejdere havde arbejdssted i firmaets lokaler på Strandboulevarden i København.
”Vi udfaser MarcoPolos rejser med dansk rejseleder, og vi etablerer et tæt samarbejde med TUI omkring udstedelse af flybilletter. Samtidig samler vi vores marketing-afdeling i Aarhus og nedlægger derigennem to stillinger,” fortæller Dorte Kuula, som forklarer, at der også er nedlagt et antal administrative stillinger i København.

Ny ledelse

Omlægningen betyder også nye ansigter i MyPlanet Internationals ledelse. Dorte Kuula, som tidligere var firmaets brand manager, bliver Brand Director og får dermed ansvar for økonomien i det de to danske brands MarcoPolo og MyPlanet. Susanne Ritzén fortsætter som Brand Director for MyPlanet i Sverige. Thomas Hindkær, der tidligere havde ansvar for salgsafdelingen i Aarhus, får det kommercielle ansvar og bliver samtidig ansvarlig for IT og billetudstedelse. Stefanie Hess bliver produktionschef. Tina Damborg Hove og Maria Hougaard fortsætter som henholdsvis HR chef og økonomichef. Ian Dines, som kommer fra TUI i London, er salgschef med overordnet ansvar for salgsafdelingerne i Aarhus, København og Göteborg.

”Vi har en stor opgave foran os, men vi stiller med et stærkt hold,” siger en optimistisk Dorte Kuula.

Fakta

MyPlanet International er registreret i Danmark, men ejes af koncernen TUI Travel PLC. MyPlanet International driver de to bureauer, MarcoPolo og MyPlanet. MyPlanet Danmark har en årlig omsætning på ca. 120 mio. kr. og er specialiseret i rejser til Australien, New Zealand, Sydafrika, Canada og USA.
MyPlanet Sverige har en årlig omsætning på ca. 50 mio. kr. og har samme profil som sin danske søster.
MarcoPolo har en årlig omsætning på ca. 75 mio. kr. og vil i fremtiden udelukkende fokusere på rejser for det kritiske og krævende publikum, der vægter kvalitet højere end pris. MarcoPolo tilbyder oversøiske rejser til en lang række lande, primært i Asien, Oceanien, Nord-, Syd- og Mellemamerika samt det sydlige Afrika.

Pressekontakt
Dorte Kuula
21 86 12 06

MyPlanet
Søren Frichs Vej 34A
8230 Åbyhøj
Danmark

Bogmærk Permalink.

Lukket for kommentarer.